Головне пр0кляття Росії — це архаїчна імперська свідомість її населення, яка символізується в ляльці Матрьошка

«Головне прокляття Росії, — каже московський психоаналітик Олена Кадирова, — це архаїчна імперська свідомість її населення», те, що революціями 1917 і 1991 років нічого не закінчилося, і це символізує класична російська іграшка, лялька матрьошка.

Ця свідомість, продовжує Кадирова, бере свій початок у монголо-татарському ярмі; тобто «колективну свідомість Орди просто перетворили на сучасну форму російської імперської свідомості, суть якої — колективна суб’єктивність»

Безумовно, за її словами, завжди були люди, які мали індивідуальну свідомість бути підданими, але на відміну від Європи та Америки, де такі люди давно панують над побаченим, в Росії вони були невеликими за кількістю, маргіналізованими і репресованих через загрозу, яку представляє їхній інший підхід .

Найбільш очевидною відмітною рисою російської імперської свідомості, стверджує Кадирова, є її прагнення захопити та поглинути території інших. «Але це  лише вершина айсберга» і не є само собою унікально російським. Але російська мова — це єдиний спосіб дій, коли населення повністю підпорядковане владам.

Лялька «Матрешка» представляє «надзвичайно цікаву аналогію колективній підданості», — каже Кадирова. Ці ляльки мають різноманітні елементи та існують у двох станах, зібраних та розібраних. «Усі елементи системи повинні відповідати трьом умовам: вони повинні мати однакову форму, вони повинні бути строго ієрархічними, і що найважливіше, вони повинні бути порожніми всередині», щоб вмістити менші шматочки.

«Єдина дозволена індивідуальність — це зовнішні кольори, і навіть це повинно відповідати загальній ідеології дизайну», — говорить психоаналітик.

Коли її розбирають, «матрьошка виглядає як сукупність окремих невеликих частин, досить симпатичних і різноманітних. Але їхня автономія є оманливою », оскільки вони повинні відповідати трьом окресленим обмеженням і тому, що« життя частин втрачає сенс і сенс поза системою ».

Найбільша лялька в наборі — «єдина, яка контактує із зовнішнім світом без посередництва; решта дивляться на цей світ очима — у нашому випадку через екрани телевізорів », — продовжує Кадирова.

І це має важливий наслідок із точною аналогією з реальним світом:

«Чим глибше всередині матрешки і чим менший її розмір і відповідно нижчий її статус, тим більше спотвореним є сигнал, який він отримує, і чим гірше чути його» голос «[тому що] ієрархія в цій системі справді сувора».

«У нашій аналогії, — каже Кадирова, — найбільша матрьошка — це тіло імперії (її земля), а її колективний мозок уособлюється у формі влади вождя чи царя. Таким чином, найбільша матрьошка поєднує материнський та батьківський аспекти ». Це пояснює її силу і чому, коли матрешка розбирається, деталі прагнуть зібрати її назад.

Це бажання переповнює всі інші зв’язки людей і допомагає пояснити, чому російська історія була настільки циклічною. «Таке важке життя імперської моделі». Люди хочуть повернутися до підпорядкування, і в результаті вони не ростуть. Дійсно, вона стверджує, «це закрита система, в якій розвиток неможливий».
Але для Росії, психоаналітик, продовжує, це не проблема, оскільки перед Росією стоїть «інше завдання — зберегти себе як Матрьошка … єдина бажана соціальна форма життя для населення цієї країни».

Матрьошка — це сувора конструкція », оскільки будь-які варіації її частин загрожують цілісності цілого. Ось чому ліберальні ідеї всі часи в Росії викликали ненависть, і чому носії цих ідей або руйнуються, або викидаються як загроза системі «. І розпад системи є найбільш жахливою можливістю для росіян.

Коли СРСР розпався, «мільйони маленьких матрьошок опинилися серед хаосу життя … і не знали, що робити». І далеко не зрозуміло, що сталося б, якби те, що сталося раніше, не повторилося — перескладання з матрьошок у звичній їм ієрархії.

Єдина справжня надія на майбутнє — це те, що в якийсь момент менші ляльки-матрьошки виявляться більш життєвими і самостійними, ніж більші; але це досі не було правдою, підсумовує Кадирова.

Share